کودک آزاری جنسی و راه های مقابله با آن

در این ویدئو

کودک آزاری جنسی:

متاسفانه اغلب کودک آزاری ها به خصوص کودک آزاری های جنسی در جامعه ما افشا نمی شود. این مسئله باعث حاد تر شدن این موضوع شده است.

۸۰ درصد کودک آزاری ها در موقعیت های دو نفره اتفاق افتاده است و ۶۰ درصد کودکان از اشخاصی آسیب دیده اند که با خانواده و کودک در تعامل بودند. در ۹۰ درصد موارد شخص مهاجم مورد شناخت خانواده و کودک بوده است.

اما برای مقابله با کودک آزاری چه کارهایی می توان انجام داد؟

  1. آموزش های متناسب با سن کودک می تواند از ۳ سالگی شروع شود. این آموزش ها می تواند در مورد نقاط ممنوعه بدن و نحوه برخورد با افرادی که این قوانین را رعایت نمی کنند باشد.

بهترین نحوه آموزش به کودکان خردسال، قصه است.

کتاب های پیشنهادی: بدن من مال خودمه، مجموعه کتاب های تپلی: به بدن من دست نزن و کتاب هیس بی هیس

توجه داشته باشید احترام به مالکیت کودک بر بدن خود باید از خانواده و اطرافیان شروع شود. قبل از اینکه بچه خ.د را بغل بگیرید و یا ببوسید از او اجازه بگیرید و از اطرافیان هم بخواهید که از او اجازه بگیرند، اینگونه کودک احساس می کند که بر بدن خود مالکیت دارد.

  1. با کودک خود رابطه موثر برقرار کنید. ایجاد فضای امن برای گفت و گو و به دور از سرزنش می تواند کمک کند تا بچه ها در مورد بی اهمیت ترین مسائل هم با شما صحبت کنند، چون یکی از ترفند های افراد مهاجم و کودک آزار این است که از کودک می خواهند در مورد این مسائل هیچ صحبتی نکنند و به هیچکس حرفی نزنند.
  2. نحوه برقراری تماس با شماره های ضروری مثل ۱۱۰، ۱۲۳اورژانس اجتماعی را به کودکتان آموزش دهید.
  3. به نحوه برخورد با همه کودکان حساس باشید. اگر در همسایه ها و اطرافیانتان کودکی هست که مورد آزار واذیت قرار می گیرد، به شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اطلاع دهید.
  4. از مسئولین بخواهید هر چه سریعتر لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را تصویب کنند تا خلا های قانونی بیشتر از این فرصت آزار رساندن به کودکان را به مهاجمان ندهد.
(امروز ۱ بار دیده شده؛ مجموع بازدیدها: ۶۰)

مطالب مشابه

دیدگاه شما در این‌باره چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *