دلایل بوی بد دهان و راهکارهای از بین برد آن

در این ویدئو

دلایل بوی بد دهان چیست؟

عوامل متعددی در ایجاد بوی بد دهان موثر هستند. از مهمترین و موثرترین عوامل ایجاد بوی بد دهان، تجمع میکروب در نقاط خاصی از حفره دهان است.

دومین عامل در ایجادبوی بد دهان، وجود بیماری های مزمن سیستمیدر افراد است. این بیماری ها شامل بیماری های ریوی، بیماری های کلیویف دیابت، بیماری های مزمن گوارشی که منجرر به رفلاکس معده می شود و همچنین بیماری های تنفسی که منجر به تنفس دهانی و خشکی دهان در افراد می شودف است.

سومین عامل ایجاد بوی بد دهان، بوی بد دهان صبحگاهی است که به علت عدم ترشح بزاق در طول شب و خشکی دهان اتفاق می افتد. کسانی که از مواد غذایی بو دار مانند سیر و پیاز استفاده می کنند، دچار این مشکل می شوند و همچنین کسانی که استعمال دخانیات نظیر سیگار را دارند، این مشکل را بیشتر تجربه می کنند.

راهکارهای از بین بردن بوی دهان چیست؟

موثرترین راه برای بر طرف کردن مشکل بوی بد دهان حذف میکروب ها از جاهای تجمع میکروب در حفره دهان است. این حذف میکروب شامل شست وشوی سطح زبان با استفاده از مسواک، همچنین جرم گیری های به موقع با مراجعه به دندانپزشک و حذف میکروب از شیارهای لثه ای، استفاده از دهان شوی های متعدد برای پاک کردن میکروب از سطح داخلی دهانف لوزه ها و گلو و همچنین حذف پوسیدگی های دندانی و جایگزینی آن ها با ترمیم های دندانی اتفاق می افتد.

 

دومین راه برای جلوگیری از بودی بد دهان استفاده از قرص های خوشبو کننده و اسانس دار و همچنین اسپری های خوشبو کننده است که البته کاملا اثر موقتی دارند.

راه سوم در کنترل بوی بد دهان شامل استفاده از مواد شیمیایی مختلف جهت کنترل بوی بد دهان است. این مواد شیمیایی شامل استفاده از خمیردندان و دهانشویه است که در قالب محصولات مختلف توسط کارخانه های متفاوت عرضه می شود.

(امروز ۱ بار دیده شده؛ مجموع بازدیدها: ۱۰۴)

مطالب مشابه

دیدگاه شما در این‌باره چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *