مصادیق خشونت پنهان و راه های جلوگیری از آن

در این ویدئو

خشونت پنهان علیه کودکان چیست؟

اغلب مردم تصور می کنند که خشونت علیه کودکان جسمی و یا جنسی است، در حالیکه اغلب کودکان همواره در معرض خشونت پنهان قرار دارند. خشونت پنهان می تواند یک درد و دل ساده با کودک و یا عدم توجه کافی به نیاز های او باشد.

  • تحقیر
  • تمسخر
  • توهین
  • مقایسه

از مصادیق بارز خشونت پنهان علیه کودکان است. به بهانه موفقیت و با کلاس های فوق برنامه سنگین فرصت کودکی کردن را از بچه هایتان  دریغ نکنید.

هیچوقت کودک خود را به ترک کردن و یا تنها گذاشتن تهدید نکنید، این نوع تنبیه روش تربیتی مناسبی نیست. با توجه به اینکه در اغلب موراد خشونت پنهان علیه کودکان نا خواسته اتفاق می افتد برای مقابله با آن اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. فضای امنی در خانه ایجاد کنید. این فضا از رابطه خوب پدر و مادر سرچشمه می گیرد و با حمایت منوثر پدر از مادر کامل می شود.
  2. از نیاز های رشدی هر مرحله از زندگی کودک آگاه باشید. از متخصصین حوزه کودک مشورت بگیرید و برای آگاهی بیشتر کتاب بخوانید.

کتاب پیشنهادی: به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن

  1. ارتباط امن و موثری با بچه ها ایجاد کنید. در رابطه بین والدین و کودک وقتی بچه بخاطر اتفاقات ساده و کوچک مثل گم کردن اشیا یا شکستن اسباب بازی های خود به شدت تنبیه می شود نمی توانید انتظار داشته باشبد که کودک در شرایط سخت و وقتی با مشکل رو به رو می شود با والدین گفت و گو کند.

توجه داشته باشید در رابطه با فرزندان خود شما نه پلیس، نه معلم و نه دوست آن ها هستید. نقش شما، نقش پدر و مادری با عشقی بی قید و شرط است.

(امروز ۱ بار دیده شده؛ مجموع بازدیدها: ۵۰)

مطالب مشابه

دیدگاه شما در این‌باره چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *